Translate

dimecres, 11 de maig de 2011

L'ODA INACABADA

Avui dimecres 11 de Maig comença la Setmana de Poesia de Barcelona, amb tota una pluja d'actes relacionats amb la poesia des de l'experimentació a les formes més convencionals. Poetes de diferents sensibilitats coincidiran a fer les seves aportacions a un gènere que està en contínua revisió. Ningú té la potestat d'afirmar que la poesia és això o allò, però sí pot mostrar la suma de les poètiques i sensibilitats que circumden la poesia. Aquesta Setmana doncs és una oportunitat magnífica per conèixer bona part d'aquesta mostra.



La Llibreria Catalònia celebra la VIIIà Marató Poètica. Vam començar l'any 2004 amb Miquel Martí i Pol, 2005 Josep Carner, 2006 Maria Mercè Marçal, 2007 Joan Vinyoli, 2008 Vicent Andrés Estellés, 2009 Joan Salvat-Papasseit, 2010 Josep Vicenç Foix i aquesta darrera Marató dedicada a un dels pares de la poesia moderna: Joan Maragall.

La Marató és un esdeveniment que com el seu nom indica refereix a una prova de fons. Penseu que es tracta de deu hores de poesia: de 10 del matí a les 20 del vespre, en homenatge al poeta a qui va dedicada la marató. La gent entra i surt i pot fer dues coses: sentir poesia o recitar-la, és una activitat dedicada a la ciutadania i és precisament aquesta ciutadania qui pren el protagonisme de l'acte. L'homenatge és sincer i emotiu, una experiència de comunió entre la gent del carrer i els autors de la nostra tradició. L'acte conduït per Jordi Cervera pren a voltes girs del tot entranyables i profundament barcelonins. Hem arribat a vuit edicions perquè la gent avala la Marató Poètica.

Així doncs, no us perdeu aquesta "Oda inacabada" que serà la Marató a Joan Maragall, un dels constructors de la Catalunya moderna. Com em comentava el senyor Leandre Amigó escriptor, client, membre il·lustre de l'Ateneu Barcelonès, i un impulsor cultural de gran enormitat en els moments durs del franquisme, en saber que jo també escrivia versos, cada cop que em veia em deia de memòria: "La poesia tot just ha començat/ i és plena de virtuts inconegudes". Ens vam veure molts cops abans que ens deixés el senyor Amigó, al final era jo qui li repetia els versos de Maragall i reia satisfet del nostre ritual. Vagi doncs el meu reconeixement i el meu record per Leandre Amigó.

Dissabte doncs tots a la Llibreria Catalònia a la Marató Poètica, perquè Joan Maragall sigui ben present a les nostres ànimes.



1 comentari:

  1. Aviam si algun any m'hi puc apuntar, de moment per horaris m'és impossible. És una molt bona iniciativa que celebro que tingui continuïtat. Salut i endavant!

    ResponElimina